سیستم تهویه و تخلیه دود پارکینگ با جت فن

با توجه به ضوابط ملاک عمل سامانه های تهویه، تخلیه و کنترل دود که توسط سازمان آتش نشانی تهران تدوین شده است، برای محافظت از ساختمان ها در مقابل حریق نیاز به آشنایی با این مقررات و همچنین طراحی مناسب سامانه مورد نظر خواهیم داشت.طبق اامات، کلیه ساختمان هایی که تعداد زیرزمین های آن ها سه طبقه و بیشتر باشد و یا مساحت هر طبقه از پارکینگ های آنها بیش از500 متر مربع باشد، بمنظور پیشگیری از گسترش حرارت، دودوالاینده ها و گازههای ناشی از حریق واتش سوزی باید به سامانه تهویه پارکینگ به وسیله جت فن و یا سیستم کانال کشی مجهز باشند.

مهتاب گستر تولید  کننده انواع اگزاست فن  های  سانتریفیوژ/اکسیال/جت فن02166706377-استعلام قیمت اگزاست فن

بصورت کلی هدف از راه اندازی سامانه های تهویه پارکینگ، تخلیه و کنترل حرارت ، دود و محصولات ناشی از حریق و همچنین تهویه گازهای سمی ناشی از کارکرد موتور خودروها و اگزوز وسایل نقلیه می باشد. جهت تخلیه گاز اگزوز خودروها و کاهش غلظت آلاینده های محیط، حداقل 6 مرتبه تعویض هوا در ساعت توسط اگزاست فن برای تمامی طبقات پارکینگ در شرایط عادی و جهت تخلیه دود و محصولات حریق ، حداقل 10 مرتبه تعویض هوا در ساعتتوسط اگزاست فن برای یک طبقه پارکینگ باید در نظر گرفته شود.

در پارکینگ هایی که کاربری عمومی دارند (پارکینگ های عمومی، تجاری و اداری) محاسبات و طراحی باید به نوعی باشد که درحالت عادی نیز در صورت افزایش آلاینده ها، با فرمان حسگرگاز مونوکسید کربن، امکان افزایش ظرفیت تخلیه تا میزان مناسب برای هر طبقه توسط اگزاست فن  وجود داشته باشد. میانگین غلظت گاز مونواکسیدکربن در پارکینگ ها تحت هیچ شرایطی نباید از 50ppm در مدت زمان 30 دقیقه، بیشتر باشد.

کلیه اگزاست فن های تخلیه هوا و همچنین جت فن ها و تجهیزات جانبی الکتریکی و مکانیکی مرتبط با نصب فن های اصلی تخلیه که ممکن است در معرض حریق و گازهای داغ ناشی از آن قرار بگیرند، باید بتوانندحداقل یک ساعت در برابر حرارت 300 درجه سانتی گراد مقاومت داشته باشند وهمچنین می بایست اگزاست فن ها وجت فن ها دارای گواهینامه فنی معتبر-استاندارد- داخلی یا بین المللی باشند.اما فن های هوای جبرانی که بصورت فن هوارسان یا فن دمنده می باشند می توانند از نوع معمولی انتخاب شوند.

در پارکینگ های بسته یا نیمه باز امکان تخلیه هوا بصورت طبیعی وجود ندارد و می بایست عملیات تزریق هوای تازه، خروج هوای آلوده و ایجاد جریان مابین این دو نقطه بصورت مکانیکی انجام شودکه این کار توسط اگزاست فن های مکنده وفن های هوارسان دمنده با پروانه فوروارد یا بکوارد صورت میپذیرد. از آنجا که سیستم کانال کشی در پارکینگ ها همیشه بعنوان سیستمی جاگیر و به عقیده بسیاری نامناسب وزشت مطرح بوده است حتی در بسیاری از پارکینگ ها به دلیل حجم زیاد کانال­های تهویه ، طراح ناچار به افزایش ارتفاع سقف پارکینگ برای ایجاد فضای قرارگرفتن کانال ها می­شود، سیستم نوین تهویه پارکینگ با استفاده از فن­ های تأمین و تخلیه هوا و با کمک جت فن­ های پارکینگی، بعنوان سیستمی مناسب در تهویه پارکینگ ها مطرح شده است که با استفاده از آن علاوه بر حذف کانال­ کشی تخلیه هوای پارکینگ، تهویه پارکینگ را با دقت واقع گرایانه تری انجام می دهد و تا حد زیادی صرفه جویی در مصرف برق را با خود به ارمغان می آورد. در این سیستم با حذف کامل کانا­ل کشی، فضای پارکینگ برای سایر تجهیزات باز شده و می تواند در کل این امکان را فراهم آورد تا در سطح و همچنین در طبقات امکان جاگذاری تعداد بیشتری از خودرو میسر گردد و تبعات و هزینه های مربوط به سقف کاذب در نقاط کانال کشی کاهش محسوسی می یابد.جت فن ها در ابعاد کوچک و با صدای کم با عملکرد هماهنگ خود می توانند باعث ایجاد جریان هوا در فضای پارکینگ شده و وظیفه انتقال هوا از منبع تغذیه به منبع تخلیه را به نحو احسن به انجام برسانند

 

سیستم تهویه پارکینگ با جت فن

ساختار بلوئر وساید چنل

اگزاست فن پشت بامی-فن قارچی

پارکینگ ,فن ,های ,تخلیه ,ها ,تهویه ,اگزاست فن ,تهویه پارکینگ ,جت فن ,فن های ,و همچنین

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

پیچ و رولپلاک Darklife پریوار - parivaar پرتال کتاب صوتی آونگ ای فایل در حوالی من ~هامون~ سقف متحرک کتاب هدایت سایت شخصی محمدحسین میری پور